Nu blir det allvar.

"Tycker man om Sverige så röstar man inte på Sverigedemokraterna" - Fredrik Reinfeldt.

Word. Jag vet att vi inte har så stor läsarskara men jag hoppas verkligen inte att någon av er tänker rösta på SD! Det skulle göra mig i ont i hjärtat. Självklart får alla ha sin egna politiska uppfattning så länge det inte handlar om ett vidrigt parti som SD :)

Jag kommer att rösta på Centerpartiet i år. Jag gillar inte allt hysch hysch kring vad man ska rösta på. Fattar inte varför så många vägrar tala om det? Även om moderaterna kanske ligger mig varmast om hjärtat så ja, jag kommer att delvis taktikrösta i år. Det skrämmande vilket stort stöd SD fått på sistone och jag tänker göra allt jag kan för att förhindra att de kommer in i riksdagen. Det kan även du göra! Rösta på de småpartier som riskerar att åka ur riksdagen, så får de kanske vara kvar istället för att SD tar plats. Sedan så står Centern även för de 4 punkter som jag värnar om mest:

1. Jobben
2. Företagande
3. Friheten
4. Miljön.

Vad ska du rösta på, på söndag?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0