Var snäll mot kroppen ibland också!

Imorse var jag ute och sprang med min pulsklocka för första gången på väldigt länge (som jag använde klockan alltså, inte sedan jag sprang). Jag vill nämligen förbättra min vilopuls avsevärt så nu ska jag börja hålla koll på pulsen med klocka. Hur som helst så blev jag vrålhungrig när jag kom hem så jag har precis ätit en stor tonfisksallad beståendes av en massa bladspenat, ruccola och broccoli. Som jag har skrivit förut så är det jätteviktigt att få i sig tillräckligt med järn och speciellt under mensen. Järnbrist är inte kul, det har jag lidit av flera gånger och det tänker jag inte uppleva igen. Jag var trött, så trött när jag fick i mig för lite järn.

Till salladen drack jag ett stort glas apelsinjuice eftersom att C-vitamin hjälper kroppen att ta upp järnet, medan kalcium kan hämma upptaget. Så tänk på det, drick inte mjölk till järnrik kost! Tex. gröna grönsaker, bönor, blodpudding, kött, fisk.

Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig i ordning.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0