Jordgubbsförsäljaren från Bulgarien

När Jessica och jag köpte jordgubbar i lördags började vi givetvis att prata med jordgubbsförsäljaren. Det hela började med att han frågade om vi var systrar, en fråga vi fått ett antal gånger genom åren. Jag och Jessica är inte alls lika varandra utseendemässigt, men jag tror att vi lätt skapar en slags synvilla med vårt blonda hår och våra liknande kläder. Jaa, vi är systrar sa vi. Är du den äldre systern? frågar han mig. Javisst, du har rätt. Hon är två år äldre, lägger Jessica till.

Varför är det så roligt att leva sig in i en låtsasroll sådär?

Sen fick vi gissa vilket land han kom ifrån. Bulgarien var det. Och allt avslutades med att han frågade ifall vi hade varsin pojkvän. Jaa, det är ju dom som betalar dessa jordgubbar, sa Jessica och jag instämde. Jordgubbsförsäljaren skrattade gott.


Så hade vi connectat, vi tre. Och jordgubbsförsäljaren hade fått sålt två askar av de dyraste jordgubbarna (fast vi fick dom ju givetvis lite billigare eftersom vi va så söta). Men det spelade ju inte oss nån roll, det var ju våra pojkvänner som payade.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0