Schhhhhtekare

Gud va trött jag är idag. Hela dagen har gått åt till att sova, men skönt vare! Jag kan ju sammanfatta gårdagen lite snabbt.
Genrepet i Ericsson globe arena, finalen på O'learys, Magenta, hemgång med grannen eftersom bror glömde bort mig eller nåt, haha!

Kan också passa på att nämna att mellan genrepet i globen och finalen så stannade vi och kollade runt lite i affärer. Inne i köpcentret hade de lite schlager-extra. Lite uppvisningar och artister va på plats å sådär. Dock inga som intresserade oss. Sen nämnde de att "strax kommer gruppen blabla som tävlat i melodifestivalen för Polen att uppträda". Hade ingen aning om vilka de var så vi gick in på en affär där breve istället. Musiken spelas där ute ett tag och jag slänger en blick på killarna på scenen.

-Vilken schhhhhhtekare! Utbrister jag.

Jag och Emelie beger oss genast ut och intar första parkett framför scenen, haha. Då slår det mig att jag känner igen stekaren som står och hoppar runt och sjunger på scenen och gör ungefär 1000 oliika dance moves. Jag tänker, tänker och tänker. Har jag träffat människan? Har han vart med i nån film? Tv? Men jag kommer verkligen inte på. Sen slutar de sjunga och blir intervjuade och då framkommer det att han e hallåa på tv4. Justeeeee, tänker jag. Det är ju han som alltid e så tillfixad och perfekt där i tv-rutan. Det var lite kul faktiskt. Kunde aldrig ana att han vid sidan om hallåa-karriären har en sång och dans-karriär tillsammans med en lite fulare, äldre man. De var varken dåliga eller superbra faktiskt, de var bara bra.


Den äldre mannen och så Niklas Vestberg

Oj! Skulle googla för att se vad deras grupp kallas så hitta jag en intervju med Niklas från 2008. Killen va då 31 år. No way! Det betyder att han skulle vara 33 år i år?! Jag skulle gissa på 23.  De kanske e jämnåriga de där gubbarna trots allt, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0