Plopp eller center?

Mamma fick ett påskägg på jobbet idag som hon tog med hem. Det var fyllt med lite allt möjligt, bland annat plopp och center. Blev sugen på något med choklad och valde instiktivt ploppen, som jag tycker är godare, framför centern som jag alltid gör. Men varför gör jag det egentligen? Är det ens någon skilland på plopp och center, förutom på förpackningen?

Mina två ensamma hjärnceller kunde snabbt räkna ut att det måste vara det eftersom att det är samma tillverkare, Cloetta. Så blev givetvis tvungen att googla detta. Google is my friend. 

Stycksakerna ser likadana ut så när som på förpackningen. Den enes slogan är Toffeefylld choklad och den andre Choklad med toffeefyllning. Enligt tillverkaren är Plopp mer lättflytande på grund av koktiden. Plopps fyllning innehåller även mer socker och har en mer knäckartad smakkaraktär.





Så det var svaret, mer socker. Naturligtvis blir det godare då :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0