Fredagssoppa

Till lunch idag gjorde jag soppa. Gud vad jag har börjat äta soppa på fredagar nu mer... men det är ju så gott! Jag älskar soppor, det kan va den mest underskattade maträtten genom tiderna. Förra fredagen åt jag fisk och skaldjurssoppa, idag gjorde jag min älskade ost och grönsakssoppa. Det är svårt att skriva något recept när jag alltid höftar lite tills det smakar bra, men det här är vad som är i:

Grönsaker (jag brukar ta mina favoriter: broccoli, blomkål och morötter)
Vatten
Vitlök
Sambal Olek
Kycklingfond (eller den fond man gillar bäst, spelar ingen roll)
Kycklingbuljong (samma här)
Lite mjölk
Riven ost
Eventuellt lite soja för att piffa till färgen

Låter det koka en stund och sen mixar jag allt i mixer eller med stav




Haha den kanske inte ser så aptitlig ut men den e sååå god :)


Superenkelt, hälsosamt och supergott!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0