Man blir nästan mörkrädd.

Inte för att jag någonsin skulle rösta på KD, men nu kan jag garanterat säga att de inte har min röst i höst. Allt tack vare en inkompetent man vid namn Mats Odell som bara måste uttala sig om saker han inte vet ett skit om. 

Kommunminister Mats Odell (KD) vill förbjuda så kallade kamphundar.

De farliga hundarna borde först förbjudas i flerfamiljshus men på sikt i hela samhället, menar Odell.

– De här hundarna är framavlade för att slåss. De är potentiella vapen.

Mats Odell säger att idén kom när han besökte miljonprogramsområden där farliga hundar är ett stort problem.

– Det här är farliga hundar som är skrämmande för andra. De finns i parker och kring dagis. Oftast attackerar de andra hundar men de kan också gå på barn och vuxna.

Jag tycker istället vi borde förbjuda dumma och korkade människor som Mats Odell. Jag anser nämligen att dessa är skrämmande för andra...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0