Hur jag lärde känna min vän

För ett tag sen så nämnde jag min vän/vänner i Newcastle, England och lovade att berätta hur vi lärde känna varandra. Dessa vänner är en av anledningarna till att jag åker just till Newcastle för att plugga i tre månader.

Trots att jag minns det som igår så minns jag inte exakt månad eller år, men det måste ha varit sommaren 2002, 8 år sedan alltså som jag umgicks med min granne hela tiden, vi var bundisar. En dag när vi sågs ute på gatan och satt i gräset och pratade så berättade hon om att en människa addat henne fel på msn. Hon hade en rätt simpel hotmailadress med några få bokstäver. Just dessa bokstäver, misstaget han gjorde, är grunden till vår vänskap.

Vi började prata med människan som visade sig vara från england och ett år äldre än mig. Jag addade honom på min msn och vi pratade och pratade. Även hans vänner blev involverade och började adda mig på msn och även vi pratade och pratade. Vi camade varje dag, vi pratade verkligen om allt mellan himmel och jord och jag har aldrig tidigare pratat med några mer jordnära människor än dessa. Såhär har det fortsatt, till idag. Varje gång vi är inne på msn samtidigt så pratar vi. Vi har även pratat i telefon några gånger, men det blir ju lite dyrt.

Finns nog faktiskt ingen annan i hela världen som känner till många av de saker som han vet om mig. Att äntligen få träffa honom och de andra grabbarna ska bli något av det roligaste jag gjort i mitt liv.

Jag längtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0