"ehh, öhh, eehh".

Måste bara berätta om en riktigt dålig försäljare som vi stötte på igår, jag och S. Vi gick in på Åhlens parfymavdelning för att leta nya dofter och direkt kommer det fram en tjej som ska demonstrera någon parfym. Hon håller upp Avril Lavines (eller va hon heter) nya parfym och säger att den är sååå fantastisk och frågar om vi vill pröva den. Visst, har du nån pappersremsa att spruta på? säger jag. Hon drar fram en skrynklig sådan ur kavajfickan och svarar: självklart har jag det. Kanske bara jag som reagerar på det men det va lite ofräscht..

Sen väntar hon för och se vad vi tycker om den. Jag ser direkt på S blick att hon inte gör det och jag gör det inte heller. Försäljaren uppfattar det också och säger typ: Asså jag gillar den för att den är såå prisvärd och såå billig! Och liksom? Vem köper en parfym bara för att den är billig?

Jag tyckte ändå att parfymen påminde om något så jag frågar: vilka doftnoter har den? Jag skojar inte när jag säger att hon lät såhär: "eeeehh... ööhhh.. asså.. öhhh.. den är fruktig, som jag nämnde". (Som om jag vore helt handikappad och inte kunde känna att den va frukig själv...)

Det blev bara jättepinsamt med en försäljare som inte ens kunde sin produkt. Stackarn, hon kanske va ny. Hoppas hon blir bättre för hennes egen skull...

 




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0