Pip i kk.

Tycker så synd om alla med bröstimplantat från märket PiP och jag är så glad att jag och frugan har Mentor, som alltid känts bäst. Man ska gå på sin magkänsla, helt klart.



Bröstimplantat förbjuds efter fusk
Bröstimplantat från den franska tillverkaren PIP har förbjudits av myndigheter, som också gett order om att sålda implantat ska återkallas. Företaget Poly Implant Prothese (PIP) har använt silikon av otillåten sammansättning i tillverkningen.

90 procent av de implantat företaget tillverkar går på export.

Sedan 2001 beräknas mellan 35 000 och 45 000 kvinnor ha fått silikoninlägg av detta fabrikat. Omkring 1 000 av kvinnorna kommer att få ersättningsimplantat, enligt det franska läkemedelsverket AFSSAPS.

Den granskning som gjorts beror på ovanligt många larm om spruckna PIP-inlägg.

Bröstimplantat har normalt en livslängd på cirka tio år.



Men det roligast i artikeln var nog Ulfs uttalande om just detta implantatmärke. Det var liksom mitt i prick och beskrev exakt den uppfattningen jag fått av PiP sedan långt tillbaka.



Läkaren Ulf Samuelson, medicinskt ansvarig på Akademikliniken i Stockholm som utför flest plastikkirurgiska ingrepp på bröst i landet, säger att implantaten inte har använts där.

– Det är en lågprisprodukt som inte uppfyller våra kvalitetskrav, säger han.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0