Omväxling förnöjer

Bye bye persian earl grey. Hej hej Green Chai.

Okej, kanske inte riktigt, men jag har sannerligen hittat en ny favorit på te-fronten. De flesta vet att jag varit besatt av Persian earl grey i flera år. Jag minns första gången jag smakade på det som det vore igår, fast det egentligen var 100 år sen. Drack det till frukost på mina kusiners landställe och älskade det från första sippen!

Men nu har jag hittat en till favorit. Har länge letat efter ett riktigt gott grönt te men har haft svårt att hitta ett dugligt. Nu har Friggs släppt en ny ekologisk "te-kollektion" med bland annat Green Chai. Mums, säger jag bara.



Visst ni att grönt te har visat sig kunna förebygga och lindra en del sjukdomar? En orsak är att grönt te innehåller en hög halt av antioxiderande polyfenoler. Dessa fångar upp fria syreradikaler innan de orsakar skador. Sådana skador kan i värsta fall leda till cancer. Grönt te har i andra studier visat sig kunna underlätta viktnedgång. Det tros även kunna förebygga hjärt- och kärlsjukdomar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0