Snart kommer storken

Storken borde komma snart, vilken minut, timme eller dag som helst nu. Det är nämligen så att jag ska få en till kusin och granne - ja jag bor granne med min morbror. Och om inte allt för länge får storken komma hit igen då min andra morbror får barn. En riktig babyboom i släkten, men det är bara kul. Jag har alltid älskat bebisar och alltid velat ha en egen. När jag var liten lekte jag jämt med dockor och sanningen är den att jag gick till min mamma och grinade och bad om att dockorna skulle vara riktiga bebisar. Hon försökte bara förklara för mig att jag var alldeles för ung för att ta hand om ett litet barn på egen hand men jag bara trotsade och sa att jag visst skulle klara det eftersom jag tog hand om dockorna som om de vore levande varelser.

På senare tid har jag insett att det var ganska bra att jag inte skaffade en bebis som 5-åring, hur skulle det ha sett ut? Jag har ju dessutom haft turen att med hyffsat korta mellanrum fått nya kusiner och då haft bebisar att mysa med.

En sak är iaf säker - jag tänker inte bli en gammal morsa. Mitt mål är att få barn runt 25 års ålder och inte en dag efter att jag fyllt 30!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0