Tuttar är tuttar. Sillisar är sillisar.

Så är det. Känns kul att mina bröst väckt så stor uppmärksamhet som de trots allt gjort, att folk ens orkar. Därför tänker jag nu förklara lite om storlekar eftersom jag tydligen inte kan ha den storlek jag har. Eller?

Man kan inte jämföra silikontuttar med vanliga tuttar som i princip bara innehåller fett och bindväv eller inget alls. Silikontuttar, för er som inte vet är väl ungefär som en påse fylld med silikon och har en annorlunda form jämfört med äkta bröst. Sillisar är oftast mer runda.

Första steget avklarat - formen är annorlunda. Vad blir då konsekvenserna?
Bysthållare, även kallat BH är oftast anpassade efter naturliga bröst, då silikon inte är något naturligt som människor är skapta med.
Om vi då tar och går tillbaka till det här med formen. Silikonbröst är som sagt ofta rundare, även bredare och ibland mer putiga. Man kan välja olika put; Lågprofil (nästintill platta, men ofta breda), Mellanprofil, Högprofil (mer put) och Ultrahög profil.

Man kan även välja att placera implantaten på två olika sätt, antingen under bröstmuskeln eller över. Om man placerar över bröstmuskeln får brösten ett mer naturligt häng och utseende eftersom "påsen" då bara placeras innanför huden. Om man placerar implantatet bakom bröstmuskeln eller "delvis bakom" som många kallar det så "öppnar" upp bröstmuskeln och lägger implantatet mellan där. Bröstmuskeln håller då i implantatet och detta blir som en inbyggd BH, då brösten inte blir lika hängiga.

De sitter där de sitter och går varken att flytta upp, ner, höger eller vänster. Hårda helt enkelt.

Nu tycker jag själv faktiskt att jag lyckats förklara detta och därför borde man inse att silikonbröst kräver större BH:ar än äkta bröst.
Äkta bröst är mer formbara och kan tryckas in i en bh eller kräver en mindre BH för att fylla ut den i alla hörn. Silikonbröst går inte bara att tränga in i en mindre BH - tro mig, jag har försökt. Resultatet blir att dina nipples syns och det är väl inte så sexigt med BH då precis. BH:n räcker ju inte till eftersom formen på sillisar är så annorlunda. Ska det va en BH så ska det va en som täcker det som behöver täckas. Självklart är det också olika från bysthållare till bysthållare.

Förstår ni nu skillnaden mellan tuttar och sillisar? Jag tycker själv att mina sillisar är små och inte ser ut att va den storlek som BH:arna jag använder - Jag tycker de inte förtjänar att kallas E-F-kupa. De är alldeles för små tyvärr.

Men, jag skulle aldrig ljuga om en sån fånig sak som tuttstorlek. Skulle inte direkt skämmas över att säga att jag hade D-kupa om jag haft det eftersom jag gick från A. Folk kan ju se mig och min kropp så det skulle ju bara vara dumt att ljuga om det och jag har därför varit noga med att förklara för folk som frågat att sillisar kräver större bh-storlekar och därför låter det större än det är. Två tjejer med helt olika kroppsform kan bära upp implantaten på helt olika sätt men ändå ha samma storlek.

Önskar att det inte var så, hellre att tuttarna hade varit asstora och förtjänade att kallas enorma, då hade folk kanske kunnat skippa skitsnacket.


Ett exempel på E-kupa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0