Man ska inte se Tarantino-filmer innan man somnar...

Ni kanske undrar vad jag gör vaken nu. Eller det gör ni säkert inte, men jag tänker berätta i alla fall. Igårnatt, eller morse snarare, när jag och M hade somnat började jag drömma en massa freaky stuff som vanligt. Jag drömde att M var helt galen och såg helt psyksjuk ut. Han lät mig inte lämna lägenheten eller göra något jag ville, han va en riktig galning asså. Det var jätteläskigt. Jag skrek på honom att låta mig gå men han totalvägrade. Jag fortsätta kämpa och tillslut drog han fram en kniv och hotade mig med att använda den om jag inte slutade tjata. Men jag fortsatte i alla fall och han drog tag i min hand, höll i mitt pekfinger och skulle precis skära i det när jag vaknar av att jag rycker till ordentligt och ger ifrån mig ett konstigt ljud. Då möts jag av M's blick som snarare undrade om det var jag som va psyksjuk. "Läskig dröm...läskig dröm..." sa jag bara och sedan somnade jag om.


Jag vet inte om det hade med och göra att vi såg Inglorious Basterds innan vi gick och la oss (hakkors inristad i pannan, någon? kniven såg iaf likadan ut) som gjorde att jag drömde detta.


Men nu drömde jag i alla fall ytterligare en läskig dröm, lite liknande denna och vaknade vid fem helt uppskakad. Men idag kunde jag inte alls somna om och dessutom ska jag upp väldigt tidigt. Jag kliver upp istället. Tre timmars sömn. Härligt... Tur att det finns något som kallas eftermiddagslur ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0