Framtidsdrömmar

Hallå där, tänkte att det var på tiden att jag skrev mitt första inlägg i vår blogg. Hittils har jag bara varit en vanlig läsare.

Jag och Emelie har en tendens att komma på saker och sen faktiskt genomföra dem. Om vi helt plötsligt kommer på att vi vill resa utomlands och att vi faktiskt har råd (även om det är precis) så gör vi det. Sedan länge har vi planerat att vi ska flytta till London i år. Fatta, i år! Vi bestämde det faktiskt innan någon av oss ens besökt staden, så här snackar vi ingen kärlek vid första ögonkastet eller nån kärlek efter 1000 ögonkast.
Många tror säkert att det bara är en framtidsdröm som vi aldrig kommer uppfylla, då båda är fattiga som kyrkråttor. Men vi är väldigt bra på att planera. Planering är nog det viktigaste vid såna här tillfällen. Vår planering just nu är att vi ska se till att skaffa jobb till sommaren, flytta ihop i en lägenhet här i Sthlm i juni. Vi ska vänja oss att bo utan familjen och med varandra. Det ska bli såååå mysigt att bo tillsammans och få inreda vår egna lägenhet som kommer bli så rosa och fin :)

Hur som helst, till hösten packar vi våra väskor och drar till London. Hur länge? Den som lever får se. Det är här jag förstår människor som inte orkar planera, man ska göra det som känns rätt just då, vi stannar så länge vi kan och känner för det. Vi måste ju ha boende, jobb, bra ekonomi och allt det där. London känns redan som vårt andra hem även fast jag bara varit där 2 ggr och Emelie 1 gång.
Det bästa är att det är i år allt detta ska ske, vi har alltid något att se fram emot.

Våra planer:

  • Projektresa till London innan Mars
  • Solresa i Maj?
  • Studenten 5:e Juni
  • Flytt i Juni
  • Grekland i Juni eller Juli
  • Jobba massor
  • Flytta till London i September - Oktober
  • Leva livet

Så bloggen ändrar nog namn till " The life of two blondes in London " sen, bara så ni vet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0