Mmmmmmmm

Om det finns något jag verkligen älskar så är det marsipan. Julen är en tid då man verkligen kan frossa i marsipan. Då är det ju helt underbart att ha världens bästa gamla bästa kompis som är väl medveten om min kärlek till just marsipan. 

Som tradition har jag varje jul fått små marsipanrgrisar och tomtar i en gullig påse och en liten julhälsning på det. När jag nyss klev innanför dörren fanns en kartong där, på kartongen låg ett kort med en hälsning på. Jag kände direkt igen handstilen och tänkte: Men gud, såhär mycket marsipan kan jag ju inte få?

Ivrig öppnar jag kartongen, innehållandes 12(!) stora marsipangrisar! Julen är räddad! Åh vad gott. Jag och bror min tryckte genast i oss en varsin. Nu är det 10 stycken kvar, alltså ingen risk för att jag hinner äta upp alla innan julafton som jag gjort tidigare år.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0