Tungvrickning

Jag måste berätta om den gången jag och S försökte lära vår vän Federico i Spanien att säga "sju sjösjuka sjömän sköttes av sju sjösjuka sjuksystrar på skeppet till Shanghai". Det kan ha varit bland det roligaste jag har varit me om. Jag skrattade så att jag tjöt och tårarna sprutade när ha´n försökte sig på den meningen. Han lyckades få fram; "sju sjå nam nam", typ. Och vart kom nam namet ifrån? Ni kan ju tänka er, någon som tom har knaglig engelska och ska ge sig i kast med den här typen av svenska meningar. Nä, än har jag inte lyckats få honom att säga det men nästa gång vi ses ska han fan lyckas.

Sju sjösjuka sjömän sköttes av sju sjösjuka sjuksystrar på skeppet till shanghai. Det kan fan inte ens jag säga snabbt, Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0